Sosiaalinen media on nykyajan kultakaivos sekä yksinomaan verkossa että tiili- ja laastiyrityksille, jotka haluavat rakentaa vahvan Internet -läsnäolon. Oikein käytettynä nämä alustat voivat täyttää useita merkittäviä hyödyllisiä rooleja bränditietoisuuden parantamisesta, liidien tuottamisesta ja liidien muuttamisesta asiakaskuntaksi. Selvitetään, mitkä sosiaalisen median verkostot voivat tällä hetkellä auttaa sinua saavuttamaan nämä tavoitteet.
1. Facebook
Harvardin asuntoloissa syntynyt projekti, Facebook lumivyöryi nopeasti viimeisten 10 vuoden aikana täysimittaiseksi sosiaalisen median verkostoksi, joka kerää yli 1,3 miljardia aktiivista käyttäjää kuukaudessa. Facebookin valtava sijoitetun pääoman tuottopotentiaali johtuu sen uskomattomasta laajuudesta, joka pystyy saavuttamaan monia väestötietoja.
2. Google+
Suhteellisen uusi ja vielä lapsenkengissä Facebookiin verrattuna Googlen sosiaalinen verkosto kehittyy nopeasti ja tasaisesti. Historiallisesti Google+ kasvaa huomattavasti nopeammin kuin mikään muu sosiaalinen verkosto toistaiseksi puhtaan ja helppokäyttöisen käyttöliittymän sekä käytännöllisesti katsoen mihin tahansa tarkoitukseen mukautuvuuden ansiosta.
3. Twitter
Twitter laskee noin 650 miljoonaa aktiivista tiliä ja saa jopa 135 000 uutta adeptiä päivittäin, ja se on kiistatta vahva läsnäolo sosiaalisen median verkkoalueella. Vaikka Twitterissä käytetään paljon erilaista järjestelmää kuin tyypillinen sosiaalinen verkosto – 144 merkin rajoitus – Twitterillä on ainutlaatuinen tapa tiivistää (kaupallisia tai muita) viestejä ja tehdä niistä mielekkäämpiä.
4. LinkedIn
LinkedIn syntyi suunnilleen samaan aikaan kuin Facebook, mutta ei kilpailijana. Edellinen on suunniteltu lähes yksinomaan yritysverkostoksi, joka yhdistää yritykset kumppaneihin ja sidosryhmiin sekä työnhakijoihin.
5. XING
XING tarjoaa huomattavasti vähemmän adepteja verrattuna Facebookiin, Twitteriin tai LinkedIniin – arvioiden mukaan käyttäjien määrä on noin 8 miljoonaa – XING korvaa sen 34 000 erittäin keskittynyttä ryhmää. Samalla he tuovat innovatiivisia lisäyksiä XING -alustaan ja isännöivät yli 150 000 live -tapahtumaa vuodessa.
6. Ning
Netscapen Marc Andreessenin johdolla Ning noudattaa samoja periaatteita kuin XING: erikoistuminen. Puhdas käyttöliittymä ja kyky yhdistää käyttäjät helposti ryhmiin, joilla on samat kiinnostuksen kohteet tai osaamisalueet, ovat ominaisuuksia, jotka suosittelevat tätä sosiaalista verkostoa.
7. Plaxo
Pulse -kojelauta – verkosto, johon mahtuu noin 40 miljoonaa käyttäjää – muodostaa Plaxo -verkon valttikortin. Yhdessä intuitiivisen graafisen käyttöliittymän kanssa Pulse auttaa sinua oppimaan kaiken Plaxo -yhteystietojesi jakamasta sisällöstä.
8. MyLife
MyLife sisältää noin 750 miljoonaa käyttäjäprofiilia, joten se on ihanteellinen vanhojen suhteiden palauttamiseen tai uusien liidien luomiseen yrityksellesi. Käyttöliittymä on puhdas ja siihen tottuminen vie vain hetken.
9. Ystävä
Vaikka jotkut katsovat, että Friendsterin aika saattaa olla päättymässä, totuus on, että tämä sosiaalinen verkosto potkii edelleen. Etuna on, että Friendster -tilien avulla käyttäjät voivat saumattomasti pitää yhteyttä uuteen kehitykseen ja erilaisiin kiinnostaviin aiheisiin erinomaisen visuaalisen käyttöliittymän kautta.
10. hei 5
Nuoremmat väestötiedot ja lukuisat vuorovaikutukset muiden jäsenten kanssa ovat syitä siihen, miksi hi5 on edelleen arvokas kilpailija sosiaalisten verkostojen alalla. Näille yleisöille tuotteita ja palveluita markkinoivien yritysten tulisi ehdottomasti katsoa.