Ennen vanhaan liiketoiminnan harjoittaminen tarkoitti, että yrityksellä olisi kaksi eri markkinointi- ja myyntiosastoa, jotka harvoin tekivät yhteistyötä. Internetin tulo ja digitalisaation aikakausi antoivat uuden status quon, jossa yrityksen kaksi haaraa vaaditaan tekemään yhteistyötä liidien houkuttelemiseksi ja myynnin muuntamiseksi. Itse asiassa vanhentuneeseen toimintatapaan luottaminen voi maksaa yritykselle paljon liidejä ja asiakkaita.
Digitaalinen aikakausi toi mukanaan erilaisia automaattisia työkaluja – online -sovellusten muodossa – jotka vahvistavat entisestään kahden alun perin erillisen alaryhmän symbioottista suhdetta. Selvitetään hieman 4 suosituinta tällä hetkellä.
1. Salesformics
Salesformics on suhteellisen uusi toimija CRM (Customer Relationship Management) -sovellusten alalla. Kuitenkin monet yritykset, jotka ottivat liike -elämän myrskyn, onnistuivat tekemään tämän tämän sovelluksen takana olevan loistavan tiimin ansiosta.
Salesformics luopuu ikivanhasta tiedostovalikkostandardista nykyaikaiseen hakupohjaiseen järjestelmään, jonka avulla käyttäjät voivat löytää tarvitsemansa tiedot syöttämällä asiaankuuluvia kyselyitä. Ennen kuin hylkäät nopeasti heidän käsitteensä palaamalla takaisin MS-DOS-päiviin, sinun pitäisi tietää, että sovellus sallii oppia käytännössä kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää tietystä asiakkaasta, väestötiedosta tai kampanjan tehokkuudesta, mutta se sisältää myös automaattisia ominaisuuksia:
• Uusien liidien tunnistaminen seuraamalla sosiaalisen median suuntauksia
• Tippumarkkinointikampanjoiden toteuttaminen
• Sisällön julkaiseminen ja tehokkuuden arviointi
• Yleisön väestötietojen luokittelu
2. RelateIQ
Kuuman liidin ja myynnin välisen kuilun sulkemisessa ei ole parempaa sovellusta kuin RelateIQ. Käyttämällä “Sulje yhteys” -ominaisuutta sovellus sallii markkinointiosastosi seurata todennäköisimpiä myyntimahdollisuuksia kirurgisella tarkkuudella. Sen takana oleva algoritmi perustuu käytettävissä oleviin tietoihin määrittääkseen tuottoisimmat liidit ja auttaakseen sinua sulkemaan myynnin hämmästyttävän tehokkaasti. Muita ominaisuuksia ovat:
• Se voidaan integroida kalenterin ja sähköpostin kanssa
• Sisältää Chrome -selaimen laajennuksen
• Kolmannen osapuolen integraatio on saumatonta Development API: n ansiosta
3. SendinBlue -sähköposti
Kuten nimestä voi päätellä, SendinBlue Email hoitaa kampanjasi markkinointisähköpostin osan ja tekee sen loistavasti. Itse asiassa ei ole parempaa työkalua tämän prosessin osan automatisoimiseksi tässä vaiheessa. SendinBlue -sähköposti:
• Luo markkinointisähköposti
• Ajoita ja toimita sähköpostit
• Hallitse ja luokittele yhteystietoluettelosi
• Seuraa analytiikkatietoja
• Muokkaa markkinointiviestejä vastaavasti
4. InfusionSoft
Todellinen sveitsiläinen armeijan veitsi online -liiketoiminnan maailmaan, tämä sovellus automatisoi käytännössä kaikki siihen kohdistuvat tehtävät, löydöistä, markkinointiviestien lähettämisestä ja jopa kaupan sulkemisesta automaattisen myyntialustan kautta. InfusionSoft sisältää muun muassa:
• Kattava CRM -sarja
• Analyysit ja raportit
• Viittausmarkkinoinnin seurantajärjestelmä
• Työkalut sosiaalisen median integrointiin
• Julkaisujärjestelmä
• Aloitussivun kehittäminen